Re: odtwarzacz sieciowy ze streamnigiem

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Tue, 26 Jun 2012 12:13:12 +0200

W dniu 2012-06-25 15:11, LUKAS pisze:

1.
> Szukam cos, co bedzie mialo wbudowane wi-fi , ew . LAN ( wtedy podepne pod
> router) i nawazniejsze rzecz. Umozliwialo streamowanie obrazu i dzwieku po
> Wi-Fi ,

2.
> tak aby to mam na ekranie laptopa bylo tez na ekranie TV, oczywiscie
> full hd, ale sprawa jasna.

Sprecyzuj co dokładnie ma być streamowane. Czy SKOMPRESOWANY strumień AV
FullHD przez DLNA, z CIFS/NFS (1) itp. czy NIESKOMPRESOWAY obraz
(mirror) z laptopa w tej rozdzielczości (2).
Jeśli to pierwsze, to łapie się większość nowych MediaTanków czy
seciowych odtwarzaczy BluRay - np: LG BD670. Jeśli to drugie, to w
rozsÄ…dnych pieniÄ…dzach na zastosowania domowe za bardzo nie widzÄ™
rozwiązania. Prościej i taniej będzie już pociągnąć dłuugi kabel HDMI
albo po prostu podłączyć laptop postawiony obok TV z bezprzewodową kb/ms
przez dowolne złącze (HDMI, DSUB+dźwięk na osobnym cyfrowym lub
analogowym itp).

> Druga rzecz to mozliwosc podlaczenie do tego odtwarzacza klawiatury na usb,
> tak bym mogl obslugiwac sobie np. youtuba, a nie wklepywac po literce z
> pilota.
> No i przegladarka , najlepiej taka pelna, aby mozna bylo ogladac wszystkie
> strony.

Tak to chyba tylko w Erze, no chyba że wspomniane WiDi+ konsola z mocnym
nadajnikiem radiowym by zarządzać komputerem z innego pokoju. Tak czy
inaczej na razie raczej trudna do kupienia i droga zabawka, ale
spełniająca założenia, tyle że to trochę sztuka dla sztuki na dziś.
To o czym piszesz (konsola bezprzewodowa, pełna przeglądarka z flash i
co ważniejsze silverlightem (większość LEGALNYCH serwisów VOD tego
niestety wymaga) sprowadza się do podłączenia do TV komputera z MS
Windows. Czyli zamiast myśleć o osobnym urządzeniu podepnij po prostu
ten laptop lokalnie.

Trochę to ćwiczyłem i niestety AFAIK w rozsądnych pieniądzach nie ma od
tego ucieczki. Pomijam nowinki typu podłączenie TV przez konwerter
WirelessDisplay itp. - https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_display

Też mam podłączone do dużego TV sieciowy BluRay z obsługą DLNA/CIFS/NFS,
YouTube (wybieranie nie jest takie uciązliwe - działa OK
autouzupełnianie - zazwyczaj wystarczy 3-4 litery) oraz stację dokującą
na laptop do serwisów streamingowych typu IPLEX + dowolna przeglądarka
WWW itp. Cholernie wkurzajÄ…ce, ale od zestawu komputer x86+MS Windows
nie ma praktycznie ucieczki - ze względu na silverlighta nawet media
center z XBMC (niezależny boot oparty na linuksie, a nie jako program
spod MS Windows) czy starsze wersje PS3 FAT jeszcze z możliwością
uruchomienia linuksa jako OtherOS wykładają się na Silverlighcie - Mono
nie jest niestety w pełni zgodne, w szczególności w zakresie DRM.

--
/MB