Re: Podziękowanie dla wszystkich :D

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Mon, 25 Jun 2012 10:45:58 +0200

On Fri, 22 Jun 2012 15:34:01 +0200, "Chris" <spam_at_spam.net> wrote:

>Grzegorz Krukowski nabazgrał(a):

>Ale ten kij ma dwa końce, soft graficzny potrafi występować na macu a na win
>już nie albo jeśli jest to jest niedopracowany.

Są dwa modele kupowania komputera:
 * wpierw wybieram program, a potem komputer do niego, mam nadzieję że
o tym nie przypadku rozmawiamy ;)
 * wpierw komputer a potem programy do niego. I tu Win (poza pewnymi,
wskazanymi przez ciebie niszami) bije na głowę Maka samym efektem
skali i/lub popularności. To jest nie do przeskoczenia.

Zresztą, jak uważam, porównujemy nieporównywalne ze względu na różny
sposób dystrybucji obu systemów. Win można by było bezpośrednio
porównywać jedynie z OS/2, gdyby rynek OS nie wykopał.

A obecny model współistnienia obu systemów jest chyba idealny dla obu
producentów. MS zawsze może MakOsa pokazać jako listek figowy - no
przecież nie jestem monopolistą - a praktycznie nie obawiać się tego,
że nagle MakOs zagrozi jego hegemonii na desktopach. Za to Apple może
chodzić w nimbie świętości jako ten mniejszy, genialniejszy i bity
przez większego brata jednocześnie nie narażając się na
niebezpieczeństwo bezpośredniej konkurencji.

Choć zwykły klient kupując laptopa z systemem nie widzi tego, on
porównuje jeden kompjuter, z drugim kompjuterem.

--
Grzegorz Krukowski