Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Thu, 21 Jun 2012 14:04:26 -0400

On Thu, 21 Jun 2012 18:55:31 +0200, Grzegorz Krukowski
<registered.user_at_op.pl> wrote:

>No IMHO problem jest taki, (a) że trzeba mieć treści do sprzedaży i
>(b) nauczyć użytkowników płacić za nie, aby sprzęt był tylko
>dodatkiem. Apple to ma, i Amazon to ma (w tej chwili). Android jest
>mentalnie zbyt linuksiarski aby osiągnąć (a) a szczególnie (b), reszta
>graczy musi budować od zera. Reszta jest w głębokiej d....

nie wiem czy android jest taki linuxiarski. niedawno przesiadlem sie z
palma na androida (w telefonie i tablecie). zanim to zrobilem to sie
naczytalem jaka to lodowa kanapka jest, wlasnie, linuxiarska i dla
geekow i w ogole jaka skomplikowana i jak uzytkownik zgubic sie moze,
a tu mnie spotkalo mile zaskoczenie. wszystko sie robi samo.
telefon/tablet jakby wiedzial, co chce zrobic. o update'y przestalem
sie martwic. co prawda co jakis czas po aktualizacji systemu, ta czy
inna aplikacja przestaje dzialac, ale w przypadku jakis istotnych
aplikacji, jeszcze tego samego dnia jest jej aktualizacja, albo
wymieniam aplikacje na inna, ktora dziala z aktualnym stanem systemu.
jednak to jest przypadek jakis glupotek, jak np. sterowanie LEDem, czy
jakies smieszne gadzety na bazie czujnikow.
sumujac pod wzgledem funkcjonalnosci samego telefonu nie widze
praktycznie roznicy miedzy iphonami i nowymi androidami od HTC czy
samsunga, choc nadal sadze, ze iphone 4/4s to najladniejszy telefon na
rynku.
widze, za to inna wazna rzecz przemawiajaca na korzysc drobnego
sprzetu apple, o ktorej ty tez wspominasz. apple dzieki trzymaniu sie
sztywno linii swoich produktow, stworzyl caly gigantyczny przemysl
akcesoriow, gadzetow, bzdetow ale i powaznych urzadzen pomiarowych
dostepnych tylko i wylacznie na swoje produkty. reszta firm
produkujacych telefony androidowe, MZ rozprasza sie na produkcji coraz
to wymyslniejszych (glownie w ksztalcie) modeli telefonow (nie
przecze, ze coraz fajniejszych patrz ostatni HTC one) czy tabletow,
ale nikt nie nadaza za nimi z produkcja akcesoriow, nie mowiac juz o
sprzecie do pomiarow czy analiz. np. od jakiegos czasu apple po cichu
i tylnymi drzwiami (bo z pewnych wzgledow, nazwijmy to sanitarnych,
nie moze tego zrobic oficjalnie, bo nie ma zgody ministerstwa zdrowia)
do szpitali i stara sie zastapic papierowe listy choroby i komputery
stacjonarne swoimi tabletami. wchodzi tez do malych sklepow zastepujac
kasy w obrocie bezgotowkowym (tu jednak androidy wykonuja pewne
niezdecydowane ruchy)
mz. bardzo cwane posuniecia, o ktorym reszta androidowych czy
windowsowych graczy moze, na razie, tylko pomarzyc. <rs>