Re: Skladam PeCeta :)

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Thu, 21 Jun 2012 14:58:32 +0200

Dnia 21-06-2012 o 09:53 Mr Misio napisał na pl.comp.pecet:

> No to pojechales po producentach laptopów ;)

> Albo zrobia to sami albo syn sasiada.

> Ale czasem jest to potrzebne.

Miałem się nie odzywać, bo to podobno NTG, ale nie mogę się powstrzymać ;)
Nie wycinam również cytatów JoteRa, ponieważ napisał to czego ja napisać
już nie zdążyłem :)

Moim zdaniem robienie obrazu systemu w dzisiejszej dobie stawia pod
znakiem zapytania sens takiej operacji. Oprócz tego co napisał JoteR
trzeba było od tego zacząć dyskusję) dochodzi jeszcze kwestia aktualnych
programów, sterowników a nawet późniejszych ustawień.

"Dawno temu" zrobiłem kilka takich obrazów i wyobraź sobie, że nigdy ich
nie wykorzystałem. Obrazy były już na tyle stare, że lepiej było postawić
nowy system. Tylko, że ja strasznie grzebię w tym Windowsie i starcza
mi na dwa-trzy lata, innym użytkownikom na wiele dłużej. Pomijam problemy
sprzętowe i "śmieciowe".
Oczywiście w międzyczasie zdarzają się różne błędy w systemie, ale do
tego służą bardzo skuteczne narzędzia MS.

Mało tego, że W7 posiada wszelkie narzędzia odzyskiwania systemu (o wiele
bardziej przydatne niż obraz), o czm wspomniał JoteR. Posiada również
narzędzie o które pytasz i przy tym z pełną pomocą MS.
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/Back-up-your-programs-system-settings-and-files

Jeżeli już jednak występuje konieczność reinstalacji, radzę sobie w ten
sposób, że instaluję nowy system obok starego (instalator stary system
pakuje do folderu .old). Mogę sobie wtedy przerzucić co mi się podoba do
nowego (niczego przy tym nie tracąc) i w końcu usuwam stary system.

Z tym wydzwanianiem (gdzie się podział folder) o którym wspomina JoteR
również miałem sposobność się spotkać, a przecież pytałem o ważne dane..

W każdym razie życzę szczęścia i zdrowia w korzystaniu z kopii dysku :)

--
WiesłaW
Opera Mail