Re: router athlon xp 2600+ vs. atom D2500 - wydajność?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 17 Jun 2012 14:48:01 +0200

W dniu 2012-06-17 12:31, RD pisze:

> Przeczytałem kilka różnych opisów tego sprzętu i chyba zbyt szybko
> oceniłem obecność hot-swap. Możesz potwierdzić/zaprzeczyć?
>
> Może miałeś do czynienia z jakąś dystrybucją Linuxa na tym sprzęcie?
> Z racji posiadanego oprogramowania interesuje mnie Debian, choć jeśli
> byłby problem - może być dowolna dystrybucja.
>
> P.S. chyba mnie przekonałeś ;) a jeśli byłby hot-swap, mógłbym
> zdecydować się na przeniesienie kilku usług / serwisów www :)
Zdefiniuj hotswap dla swoich zastosowań ;) Co chcesz na gorąco wymieniać?
PCIe - na pewno nie
RAM - również nie ma szans ;)
Zasilacz - jest tylko jeden więc ciężko go hotswapować ;)

Jeśli nie użyjesz RAID "biosowego" (realnie to czipsetowo-softwarowy,
dla windows itp), tylko ustawisz dyski w trybie ahci, to _sÄ…_ _hotswap_
- bez problemu można dyski (poza systemowym) hotswapować, próbowałem na
win2008server i po wsadzeniu nowego wyskakuje tylko info o nowym
sprzęcie i po chwili dysk jest użyteczny. Czyli jest ok. Ale jeśli
liczysz że dostaniesz info "dysk w raid sie sypie, wymień" i hotswapowo
go podmienisz i siÄ™ samo raid odbuduje... to niestety, chyba niezbyt, a
jak już to jak sobie sam zrobisz, dopiero na poziomie systemu
operacyjnego, w jakimÅ› ZFS...