Re: router athlon xp 2600+ vs. atom D2500 - wydajność?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 17 Jun 2012 11:46:59 +0200

W dniu 2012-06-17 11:20, RD pisze:

> [ciach]
>
> Ta opcja z uwagi na cenÄ™ bardzo mi siÄ™ podoba, ale niestety jest to
> sprzęt używany, trochę się tego obawiam - potrzebuję czegoś
> pewniejszego/nowego.
Płytę tego rodzaju możesz kupić nową - na wyprzedażach w
hurtowniach/sklepach się trafiają, jako już troszkę zabytek.
Procesor - jak ktoś go nie podeptał, to się s775 nie zużywa, a celerony
itp słabizny są jednak czasem zmieniane na coś mocniejszego...

> A tu mnie zaskoczyłeś, ciekawa propozycja. Skąd masz dane nt. poboru
> prądu? Podoba mi się, że jest hot-swap.
Z własnych pomiarów, mam kilka sztuk tego czegoś (w przedziwnych
zastosowaniach, jako host vmware esxi, jako NAS, jako serwerek win2008
dla małej firmy, itp)

> Szukałem też ceny, o której pisałeś, ale niestety wszystko, co
> znalazłem oscyluje pow. 1tys. netto. U dwóch dystrybutorów moje ceny też
> nie są na takim poziomie, żeby z tego produktu zejść poniżej 1tys. ;)
A bo sÄ… obecnie na rynku 2 wersje - starsza N36L i nowsza N40L. Nowa ma
niezdrowÄ… cenÄ™, a stara bardzo fajnÄ…, np (pierwsze wyniki wyszukiwania):
http://www.net-s.pl/index.php?id=3&c=594&g=177155&n=HP-Micro-Server-Dual-Core-13GHz-Athlon-II250GB-LFF-SATA-1GB&w=c
677.80 zł
http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=90713 680zł
itd.
Powstaje pytanie czym się stara od nowej różni - procesor 1.5GHz vs
1.3GHz i to chyba tylko tyle. Jak pośledzisz trochę temat, to się okaże
że N40L można będzie też taniej kupić, bo nadchodzą już dwa nowe modele
- N43L oraz N53L (wydajność prawie i5)... Tylko pytanie po co, skoro za
<700zł można mieć maszynkę już terazz