Re: Przywieszanie się laptopa

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri, 15 Jun 2012 17:51:06 +0200

On 2012-06-15 17:42, Adax wrote:
> Pomóżcie proszę, bo od dłuższego czasu tracę zdrowie, gdyż laptop HP EliteBook
> XP,Core(TM)L9400, 1.86 GHz, 2 GB RAM od pewnego czasu zamula totalnie. Czasem
> zdarza się czekać> 1 min, czasem na odp. na klik czeka się 20 sek. a czasem
> hula, jak złoto. Mam bardzo dużo folderów i plików, firma wgrała McAffe i może
> on zamula? W każdym razie nawet teraz gdy piszę, to co chwilę po kilku literach
> dysk wchodzi na maxa (świeci) i nic nie można zrobić -"zamraża się"! Załączanie
> trawa z pół godziny, ale od zcasu do zcasu jest b. dobrze -dziwne! Procesor w
> [...]

Niekoniecznie ma problemy, bardzo czesto zle zaintstalowane antywiry
skanuja system w czasie pracy, a jezeli jeszcze nie jest za duzo ramu w
kontekscie aplikacji (trzeba to powiedziec wprost, te same aplikacje z
czasem sa coraz bardziej pamieciozerne), to taki jest wlasnie efekt.

Sam czesto obserwowalem na korporacyjnych notebookach z nienajlepszymi
parametrami, zobacz czy cokolwiek mozesz zmienic w ustawieniach antywira
pod katem skanowania, ile masz wolnej pamieci na bufory dyskowe - przy
2GB zapewne niewiele.

Jeżeli masz admina, to po prostu wyłącz antywira i zobaczysz różnice.