Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki

Autor: poli <300ton_at_gazeta.pl>
Data: Thu, 14 Jun 2012 20:49:07 +0200

Witam.

Potrzebny mi PC działający jako serwer aplikacji udostępniającej dane
kilku komputerom poprzez sieć. W tej chwili "działa" to na P4 bez HT i
rzeźbi non stop na 100% mocy procesora.
Muszę zastąpić tę maszynę czym wydajniejszym ale niezbyt drogim.
Pomyślałem o Phenomie X4 ale nie "nazwa" jest najważniejsza ale wydajność.
Będzie, taki mam zamiar pracowało to w połączeniu z RAID. RAID miałby
być co najmniej v.5 więc płyta powinna mieć taką możliwość. Pamięci jak
najwięcej ale na pewno już DDR3.
Polećcie coś godnego uwagi (ale nie chodzi mi typowy sprzęt serwerowy -
na to przyjdzie czas).
Najważniejsze to wydajny procesor w stabilnej płycie w granicach ~500 zł
i dyski odpowiednie do RAID5 ale jeśli mogą być Seagate to jak
najbardziej będę się skłaniał :-) ba mam taki 500GB i dokupił bym
jeszcze dwa.

A ha, dodam jeszcze tylko, że planuję Windows7 64bit na tym zainstalować.

Liczę na Waszą wiedzę.

--
pozdr00fka
  poli