Re: Napęd dvd nie działa

Autor: B.G <oprawdziwyzapytaj_at_wp.com.eu>
Data: Tue, 12 Jun 2012 23:09:40 +0200

Dnia 12-06-2012 o 18:04:45 Borneq <borneq_at_antyspam.hidden.pl> napisał(a):

> Jak to zrobić? Mam obudowę Chieftec.

Można różnie. Ważne jest aby w budzie nie powstawało podciśnienie. Ja nie
mam zamontowanej jednej z bocznych ścianek obudowy :) i nie ma cudów aby
mogło ono wystąpić.
Obecny napęd mam od 4-5 lat, jakiś niedrogi LG (już sata) bzyka bez
problemu do dziÅ›. Fakt - nie jest za wiele eksploatowany.

Oglądnij stary napęd pod kontem obecności na tacce ciemnego trudnego do
usunięcia kurzu. Jeśli taki jest to prawdopodobnie dużo powietrza
przelatywało przez napęd (występuje w budzie podciśnienie), a to sygnał że
w optyce napędu może być tak samo brudno.

Miałem taką sytuację że podarowałem kiedyś koledze napęd DVD-RW (jeszcze
taki dość solidny, kupiony za ponad 600zł) w stanie idealnym, mający za
sobą dwa lata pracy. Podziałał mu może z pół roku. Ale jak zobaczyłem
kolor tacy, (była pokryta silnie przylegającym ciemnym pyłem - nie węglem
:) to wszystko stało się jasne.
W budzie miał wydajny wentylator wyciągający powietrze, oraz wąskie
wycięcia w ściankach którymi powietrze nie było w stanie napływać w
dostatecznej ilości, więc część powietrza była wsysana przez szpary w
napędzie.

--
B.G