Re: MS "Standard" FAT32

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Tue, 12 Jun 2012 00:56:43 +0200

Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto_at_o2.px> napisał w wiadomości

> http://www.sevenforums.com/tutorials/46707-ms-dos-bootable-flash-drive-create.html

Ta strona (jak i podobna dedykowana Viscie) są z 2008 i 2009r. Od tego
czasu do Visty dodano 2 SP i niezliczoną ilość poprawek tzw.
"bezpieczeństwa".

Autor artykułu proponuje HPUSBFW v.2.0.2 i w dodatku do jakiegoś pena
rozpoznawanego przez system jako "PNY 2.0 FD 8.02" (który być może
widziany jest jako dyskietka - [sądząc po tym "FD"]).

Informuję że próbowałem:
HPUSBFW v.2.1.8 i v.2.2.3, BootFlashDos, BootMyFlash, Rufus_v1.1.7f ,
RMPrepUSB, - bez powodzenia.

Nie omieszkam sprawdzić tego HP 2.0.2 ponieważ był modyfikowany w 2009
r.
Niemniej i tak coś tu nie gra, bo _oryginalny_ HPUSBFW 2.1.8 datowany
jest na 2004 r. więc coś podejrzanego jest w tych numeracjach wersji.

Tak czy owak narzedzia te są nieprzydatne, bo Vista _AKTUALNIE_ przy
kopiowaniu swoim shellem plików na pena (zresztą ogranicza się tylko do
trzech systemowych), - opatruje command.com atrybutem Hidden, - więc DOS
nie "widzi" command.com i jedyne co w najlepszym razie zobaczymy po
boot, to komunikat: "podaj ścieżkę do command.com".
Można wypakować command.com np. z obrazu ghosta czy innego "image" jeśli
wypakowuje je natywny program (bez pośrednictwa shell'a).
Mało tego: jesli shell zobaczy pliki config.sys i autoexec.bat to im
również zaloży atrybut hidden. Więc proszę mi nie wciskać staroci jako
remedium. ;-)

M$ świadomie i z premedytacją ogranicza dostęp użytkownika (także do
własnych produktów out-of-date).
Autorzy bardziej "zaangażowanych" programów do bootpenów nie bez powodu
proponują różne bootmanagery jak grub4dos, plop, wee...
Ale mi własnie chodzi o to, by owych bootmanagerów nie musieć stosować!
Nie wiem w czym zresztą bootmanager miałby pomóc skoro Vista nie widzi
Tablic Alokacji założonych przez MSWIN4.1 (DOS7.x)?

BTW: Czy ktoś wie czy jest jakaś żelazna reguła położenia Tablicy
Alokacji na partycjach FAT i od czego zależy? Deskryptora nośnika?
Wielkości partycji? Czegoś jeszcze? Za cienki jestem by wyczytać to z
dokumentacji MS.

sTav