Re: SDHC 16GB nie jest czytana w czytniku

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon, 11 Jun 2012 22:33:04 +0200

W dniu 2012-06-11 20:28, Tomek pisze:

> Karta pamięci SDHC 16 GB class 10 jest widoczna
> w laptopie przez gniazdo do kart SD.
> Natomiast nie jest widoczna w czytniku kart pamięci- choć czytnik jest
> przystosowany do USB 2.0.

        To nic nie znaczy.
Ważne by czytnik był zgodny nie z USB 2.0, ale SD ver 2.0 AKA ADHC
właśnie. Starsze czytniki mogą mieć chipset zgodny tylko z SD ver 1.0
Włóż normalną kartę SD do 2 GB i będziesz wiedział czy czytnik jest po
prostu uszkodzony czy też zgodny tylko ze starszym standardem (choć od
dawna takiego już nie widziałem, gorzej jest z gniazdami SD w starszych
laptopach).

> Czy to "wina" czytnika, kabla, czy łącza USB?

        Czytnika.

> Czy są zewnętrzne czytniki które obsługują takie karty?

        Oczywiście.

Praktycznie wszystko co zostało wyprodukowane w ciągu ostatnich 5 lat,
nawet te za 2 zł.

--
MB