MS "Standard" FAT32

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Tue, 5 Jun 2012 08:58:54 +0200

Bootowalny pen, MBR typu UtraISO ZIP+, uprzednio formatowany pod DOS'em
(Win98SE) z opcją /s (przeniesienie systemu). Partycja typu ZIP+, ID:0b
FAT32, Start LBA 32 sektor. poj. 3,7GB
Przeniesiona zawartość dyskietki startowej Win98SE.
Sprawdzony Scandiskiem. Deskryptor nośnika, tablice alokacji itp.
wszystko bez błędu. Pod DOS'em nie zauważyłem żadnych problemów.
Działa NTFS4DOS, Volkov Commander, Ghost itp.

Vista widzi pen, przypisuje mu literę i wyświetla kompletny mismasz.
Jakieś krzaki interpretowane jako foldery i pliki o gigantycznych
zawartościach wielokrotnie przewyższających faktyczną pojemność pena.
Nie widzi plików ani katalogów założonych pod DOS'em. I vice versa. DOS
nie widzi plików i folderów kopiowanych na pena z Visty.
Tablice Alokacji są w innych miejscach? Unicode?

Da się to jakoś ujednolicić lub obejść?
Od czego to zależy?

Uwaga: Na penach z partycją niewielkiej pojemności (kilka...(dziesiąt?))
MB chyba ten problem nie występuje (ale możliwe że zakładałem tam FAT12
lub FAT16)

(Na pytanie dlaczego UltraISO ZIP+ odpowiadam:
1). Jest zawsze widziany na kompach jako dyskietka (A:, B:) w związku z
czym nie robi dodatkowego bałaganu w literowych sekwencjach dysków
fizycznych i logicznych.
2). Stare BIOSy potrafią obsłużyć ten typ nośnika wymiennego.).

sTav