Re: RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Mon, 04 Jun 2012 22:50:32 +0200

W dniu 2012-06-04 21:58, poli pisze:
> Mam zagwozdkę. Szukam prostego sposobu włączenia pewnego urządzenia do
> sieci.
Do sieci (ethernet? internet?) czy przy użyciu okablowania sieciowego
(cat5 itp)?

> Sprzęt ten ma tylko złącze RS232c, mogę go więc podłączyć przez
> PC-ta ale wolałbym nie stawiać dodatkowego sprzętu.
Więc podłączysz go tylko do sprzętu posiadającego RS232c. Ewentualnie do
czegoś innego (np sieci ethernet)- ale _musisz_ _mieć_ _dodatkowy_
_sprzęt_ który dokona translacji, jeden interfejs w drugi się nie
zamieni sam z siebie, dlatego że wtyczka jest inna.
Np:
http://www.hw-group.com/products/converter/index_en.html
http://tibbo.com/soi/hardware.html
http://www.perle.com/products/RS232-to-Ethernet.shtml
http://allegro.pl/g-trend-fe2210a-kontroler-serwer-rj45-1x-rs232-i2370179604.html

> Na allegro znalazłem
> takie ustrojstwo:
> http://allegro.pl/przejsciowka-rs-232c-do-rj45-i2339775429.html które to
> bardzo mi odpowiada, o ile będzie działać.
Działać będzie jako przepuszczenie kilku (wybranych, bo przecież nie
wszystkich 25) sygnałów z złącza RS232c przez kabel podłączany wtyczką
RJ-45 (czyli powiedzmy że sieciowy). I to na dość ograniczonej
odległości tego kabla (transmisja rs232 nie jest pomyślana na duże
odległości, zwłaszcza takim kablem). Jeśli dasz po drugiej stronie kabla
taką samą wtyczkę-przejściówkę, to otrzymasz "przepuszczenie rs232 przez
_kabel_ sieciowy". Podkreślam tu ten kabel - bo nie ma mowy byś miał
między urządzeniami jakiegokolwiek switcha, router itd - to tylko
wykorzystanie drutów, równie dobrze mógbyś rozebrać wtyczkę DB25 od
rs232 i podlutować te druciki ze skrętki do odpowiednich pinów...