Re: HDD 3TB format

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Thu, 24 May 2012 14:02:47 -0400

On Thu, 24 May 2012 19:16:51 +0200, "JoteR" <joter_at_pf.pl> wrote:

>Jaki system? Bo nie wszystkie Windy "umia" GPT.
>Próbowales zmienic na MBR? Tylko juz bez pelnego formatowania.

W7 x64. tylko, ze winda mowi, ze to jest MBR (w przeciwienstwie do
tego co mowi linux). przekonwertowanie tego na GPT, jak pan bog
przykazal dla tej wielkosci partycji, wywala menagera dyskow, albo
mowi o bledzie: "ze na tym dysku nie ma wystarczajaco duzo miejsca do
wykonania tej operacji" (dysk jest oczywiscie pusty), albo wrecz
wywala caly komp, z bledem ID 11.

>I tu zgrabna teoryjka o GPT zaczyna sie sypac. ;-/
>JoteR

chyba nie do konca. sadze, ze tu sa dwa psy pogrzebane. hardware'owy,
w ktorym SATA (eSTATA bo nie moge tego dysku podlaczyc bezposrednio do
plyty) mojego kompa nie radzi sobie z dyskami powyzej tego limitu
~2.2TB (z HDD 2TB w obudowie tej samej firmy, nie ma zadnych
problemow) i softowy, ze tablica na tym dysku musi byc skonwertowania
na GPT i odpowiednio sformatowany, czego mi sie jeszcze nie udalo
zrobic (ale podejme jeszcze jedna probe na windzie, a jak to sie nie
uda to, potem spod linuxa). zamowilem juz karte z eSATA, ktora
(przynajmnej teoretycznie) ma ciagnac takie dyski. zobaczymy co wtedy.
<rs>