Re: Padnięty GF 8800 GT EVGA

Autor: wozniak grzegorz <grzes_at_wp.pl>
Data: Wed, 23 May 2012 06:31:32 +0200

Kasa przyjmie wrote:

> Wyczyscic izopropanolem podlac odpowiednim topnikiem wygrzac hotairem w
> odpowiedniej temperaturze i powinno pomoc. Przyczyna problemu to luty
> ROHS czyli bezolowiowe, w piekarniku to se mozesz zapiekanke pierdolnac
> nie karte wygrzewac.

Jako że nie mam takich możliwości wczoraj wieczorem przeczyściłem dokładnie
kartę i poszła do piekarnika na 190° przez 10min. Po otwarciu drzwiczek
trochę się zadymiło z plastików na złaczach DVI. Karta stygła ok 20 minut
przy otwartych drzwiczkach. Po założeniu chłodzenia, włożeniu do slota i
uruchomieniu już na fazie testu pamięci w biosie pojawił się na mojej
twarzy szeroki uśmiech. Potem kilkukrotny lightsmark + kilka rund openarena
równolegle na dwóch monitorach i jak na razie karta chodzi.

PS. Zauważalną korzyścią z tej zabawy jest że po przeczyszczeniu i wymianie
pasty karta się mniej grzeje (wcześniej samo granie w openarena podnosiło
jej temp do 70° i więcej a obroty do 100% plus buczenie jeszcze przez 2-3
minuty zanim temp spadła , teraz lightsmark+openarena temperatura nie
przekroczyła 68°, obroty 80%-90% i natychmiastowy spadek temp i obrotów po
wyłączeniu, sama openarena podnosi temp z 61° do 63°)

--
Pozdrawiam
Grzegorz Woźniak