Re: Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri, 18 May 2012 13:30:48 +0200

On 2012-05-18 10:45, Kerry wrote:
> Witam.
>
> Mam do Was pytanie.
>
> Jest router, bodajże TWG850-4U (Thomson).
> Łączą się z nim 2 laptopy WiFi b/g, jeden to T42
> drugi też starszy, Pavilion, rónież WiFi b/g.
> W praktyce mam na jednym ~20 Mb/s z internetu.
> Sam internet jest szybszy, powyżej 50 Mb/s.
>
> Czy ten router pozwoli na "wyciągnięcie"
> w każdym z tych laptopów po te ~20 Mb/s?
> Czy fizycznie jest taka możliwość, czy jednak
> owe 20 Mb będzie wspólne?

Na 802.11 g nie wyciągniesz w praktyce transferu większego niż
20-25Mbit/s, dodatkowo gdy jednocześnie oba laptopy będą obciążać to
samo pasmo, transfer na kazdym z laptopów spadnie. Innymi słowy
ograniczniem jest tu przepustowość 802.11g

Jeżeli jednego laptopa podłączysz kablem, to na nim osiągniesz max
(50Mb/s), w przypadku podłączenia 2giego przez WiFi może to być rozkład
(max. i teoretyczny) 30,20 Mbit/s, możliwe są tu nastepujące wąskie gardła:
a) wydajność samego routera, dla którego 50Mbit to może być juz zbyt dużo
b) co to znaczy, że internet jest szybszy, to znaczy że połaczenie do
dostawcy to max 50Mbit/s download, faktyczna szybkość działania sieci
zależy od tego jakie łącza ma dostawca i gdzie faktycznie się łączysz
(ale to oczywiste :) )