Re: Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej płycie

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue, 15 May 2012 18:33:55 +0200

On 2012-05-13 02:46, Szymon von Ulezalka wrote:

> zwazywszy na fakt, ze owe nowsze procki wymagaja innej podstawki- to
> nie, takiej mozliwosci nie ma. plyty dwuprocesorowe praktycznie zawsze
> (niech mnie ktos poprawi jesli sie myle) maja takie same sockety dla
> wszystkich prockow.

Taka jest praktyka dyktowana rzeczywistym zapotrzebowaniem rynku (co
oczywiscie nie znaczy, ze nie mozna stworzyc hybrydy 1155/775)

Są np. płyty, które obsługują DDR2+DDR3, gdzie DDR3 obsługiwane jest
przez układy w procesorze, a DDR2 zapewne przez zewnętrzny układ. Takie
czy inne formy przejściowych płyt głównych zawsze się pojawiały,
najmniej dot. obsługi procesorów (bo to i najwięcej zmian w
konstrukcji). No Chyba, że procesory były de facto kompatybilne, różniły
się wyłącznie podstawkami to temat jest inny, przy 775/1155 to nie tylko
kwestia samej podstawki.