Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Autor: T.V. <szukajcie_at_znajdziecie.pl>
Data: Tue, 15 May 2012 10:17:36 +0200

Dnia Mon, 14 May 2012 14:24:53 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

> raid softwarowy? powodzenia...
> jezeli koniecznie chcesz raid5- to polecam kupno normalnej plytki
> raidowej ("troche" kosztuje).
> czemu nie raid1 badz (pod linuksem) raid 1e?

Raid 1 odpada - chce RAID dla predkosci, nie zas dla bezpieczenstwa, po co
mi lustra w macierzy?

Pozostaje zatem tylko RAID 0 lub 5, dla 5 jest ten minus, ze zabiera mi
1hdd, RAID 0 przy dwoch hdd 500GB da mi 1TB, przy RAID5 musze juz miec 3x
500GB.

> co jest zlego w UEFI? zreszta- GA sa mocno przereklamowane

Nie wiem co jest zlego w nim, ale jak wspominalem, mam zle doswiadczenia z
ASRockami i ich BIOSem.
Pierdzieli sie podlaczenie dyskow/CD na rozne tasmy, po czasie rowniez pada
BIOS na tych plytach, krzaczy i nie startuje. (Mialem 2x AsRock w domu
kupione, i 3x dostalem gratis - wszystkie leza w smietniku bo nie nadaje
sie to do uzytku nawet domowego.

Pisze tutaj o starym dobrym BIOSie w trybie tekstowym, ktory mial problemy
na asrock'ach, teraz wymyslili UEFI, nie wiem czy to testowali czy nie, ale
istnieje podwyzszone ryzyko, ze ten BIOS bedzie dziurawy jak ser.... W
koncu to nowosc, jeszcze nikt tego tak naprawde nie przetestowal...

Wracajac do tematu - jaki zasilacz polecacie do tego zestawu?

--
Pozdrawiam
T.V.