Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 13 May 2012 00:15:16 +0200

On 2012-05-12 22:06, BQB wrote:

> Jakieś źródło tej informacji masz? Chętnie poczytam, bo jestem na etapie
> zbierania gotówki na nową platformę Intela i7 z końcówką "k" i mnie tym
> zmartwiłeś.

Procesory z serii K nie wspierają VT-d, czyli np. za wiki:

I/O MMU virtualization (AMD-Vi and VT-d)
Main article: IOMMU

An input/output memory management unit (IOMMU) enables guest virtual
machines to directly use peripheral devices, such as Ethernet,
accelerated graphics cards, and hard-drive controllers, through DMA and
interrupt remapping. This is sometimes called PCI passthrough.[31] Both
AMD and Intel have released specifications:

Potencjalnie wirtualizacja z dostepem do sprzetu powinna byc szybsza
(operacje z wykorzystaniem natywnego sprzetu) jezeli oprogramowanie do
wirtualizacji to wspiera. Maszyn wirtualnych uzywam okazyjnie, nie
wypowiadam sie na temat odczuwalnych roznic. Z tego co pamietam
Virtualbox tego nie wspiera, ma to wieksze znaczenie w serwerach gdzie
nikt sie nie bawi w podkrecanie.