Re: Baterie do UPSow - gdzie kupujecie ?

Autor: Leon Mazurek (inny) <mazurek.leon_at_gmial.bez-spamu.com>
Data: Sat, 12 May 2012 10:26:49 +0200

> Nie takie same. Maja taka sama pojemność i wymiary ale trwałość całkiem
> inną. Po roku są do wyrzucenia.

Masz rację, że nie takie same, ale nie chodzi tu o pojemność i trwałość.
Pojemność jednych i drugich jest podawana dla prądu 20-to godzinnego.
Centralka alarmowa pobiera znikomy prąd (względem UPS-a) i pojemność
akumulatora wystarcza jej na długie godziny.
UPS się nie "cacka" tylko w razie potrzeby szarpie z akumulatora ile mu
potrzeba i wtedy akumulator "centralkowy" klęka na oba kolana i leży, a
UPS melduje brak napięcia/mocy i mamy reset.
Akumulator dedykowany do UPS-a musi mieć odpowiednią chwilową wydajność
prądową jak np. ten http://www.wamtechnik.pl/files/specs/321.pdf
który potrafi oddać 250-300W mocy w 10 minut utrzymując jednocześnie
napięcie na poziomie zapewniającym poprawna pracę UPS-a.

Leo