Laptop Samsung Q530 - dziwny problem z ekranem i klawiaturą

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Fri, 11 May 2012 20:16:52 +0100

Pojawił się problem z laptopem (nie mój). Nie zawsze działa ekran laptopa.
Czasami na kilka uruchomień się włącza i wtedy jest ok. Czasami nawet
potrafi działać 10 razy pod rząd prawidłowo a czasami przez pół dnia nie
odpali nigdy. Gdy podłączę zewnętrzny monitor to na nim tylko mam obraz i
mogę używać laptopa ale wszystkie litery i funkcje na klawiaturze laptopa są
pozamieniane, zamiast q mam x, zamiast x jest b itd kompletny chaos. Co
ciekawe zamiana liter na klawiaturze nie jest losowa ale według jakiegoś
dziwnego wzoru następuje identyczne przemieszanie funkcji i liter q>x, x>b
BS>8 itd. za każdym razem. Natomiast na klawiaturze zewnętrznej usb
wszystkie litery i funkcje są na miejscu. Gdy ekran laptopa działa to
prawidłowo działa też klawiatura laptopa. Dodam, że mam też tak gdy odpalę z
live cd więc jest to problem sprzętowy. Gdy nie działa ekran, klawiatura
jest pomieszana. Raz udało mi się odpalic z ekranem który włączył się w
trakcie pracy i wtedy klawiatura była pomieszana. Co to może być ? Miał ktoś
może taki objaw bo wygląda to bardzo dziwnie.