Re: do p.R.Sokoła

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 06 May 2012 13:23:53 +0200

On 2012-05-06 12:59, KZ wrote:
> Chodziło mi o to, że nie startuje, czyli nie ściąga
> się z dysku do pamięci.
> A jakie jest prawidłowe określenie?

To że jakieś pojęcia stosuje się potocznie (nie tylko związane z
informatyką), nie znaczy to że są poprawne.

ściągać: http://www.sjp.pl/%B6ci%B1ga%E6

System operacyjny może np. startować (booting - tego chyba nikt nie
przetłumaczył, starting) względnie ładować się (od ang. loading).

Oczywiście język nie jest i nigdy nie będzię nauka ścisłą, także te
pojęcia ewoluują i zawsze będziemy popełniać błędy, bo ktoś gdzieś uzna,
że coś nie jest prawidłowe, a coś innego prawidłowe.

Bywa, że nieoglądanie TV podnosi znajomość języka polskiego ;)

polonistą nie jestem, sciąganie bodajże jest powszechnie akceptowane
odnośnie ... np. ściągania plików z internetu ;) translate.google.pl (to
nie wyrocznia!) tłumaczy to jako np. download.