Re: focus wzrokiem

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat, 05 May 2012 11:07:02 +0200

W dniu 03.05.2012 13:48, m pisze:
> Od kiedy mam 2 monitory, często zdarza się że patrzę się w jeden monitor, myśląc że w będącym tam terminalu mam focus klawiatury piszę, a naprawdę mam aktywny jakiś edytor na drugim monitorze i
> wpisuję komendy w edytor zamiast do terminala.
>
> Co i tak jest nic w porównaniu z tym, jakbym wpisywał w terminal to co chciałem wpisać w edytor.
>
> Anyway - czy szanowni grupowicze (i grupowiczki) znają jakieś ciekawe rozwiązanie, które by umiało wykryc na który monitor się patrzę i w zależności od tego - ustawiałoby focus klawiatury na ten monitor?

Nie obraź się, ale szukasz rozwiązania problemu, który należy
zlikwidować likwidując przyczynę. Równie dobrze mógłbyś na-
rzekać, że myśląc w czasie jazdy samochodem o tym, gdzie
chcesz dojechać, skręcasz w złą stronę na skrzyżowaniu.

Dobre rozwiązanie wspomagające to motyw graficzny jasno
wyróżniający aktywne okno (czerwony nagłówek, żółta ramka --
to moje propozycje). Niestety obecnie trudno o dobre motywy
graficzne, od Windows Vista w górę jest z tym bardzo marnie,
a dystrybucje Linuksa też grzeszą motywami, w których aktyw-
ne okno jest wyróżnione tylko innym kolorem tekstu tytułu.
Ale zazwyczaj można sporo tu zmienić i zlikwidować niejedno-
znaczność.

Więcej szczegółów raczej na grupie poświęconej konkretnemu
systemowi operacyjnemu, bo ze sprzętem problem ma niewiele
wspólnego (problem masz z własną koncentracją, a nie ze
sprzętem).

Ze sprzętu mogę polecić jedynie klawisze Alt i Tab, by łatwo
i często przełączać okno na to, na które akurat patrzysz :)

|                 |  Politechnika Śląska                   |