Re: Zabezpieczenie tekstu przewd skopiowaniem [OT] /DTP

Autor: Wujek <wujek_dobra_rada_at_o2.pl>
Data: Thu, 3 May 2012 20:26:46 +0200

> Ja umieściłbym w pdfie bitmapę w niedużej rozdzielczości (waga pliku) i
> starałbym się dać tło utrudniające skanowanie i czytanie OCR.
> Nic więcej nie da się zrobić. Jak ktoś się uprze to i tak
> przeczyta-skopiuje :-)

Niezłe, niezłe. Muszę przyznać, że ciekawy patent. Z drugiej strony to
rozwiązuje problem zabezpieczenia tekstu w formie elektronicznej. Pytanie
jednak jak zabezpieczyć się przed jego wydrukowaniem i wrzuceniem na OCR?
Może jest jakaś szczególna czcionka nie lubiana przez tego rodzaju
oprogramowanie? Chyba, że zamiast bitmapy wykorzystać JPEG`a. Ma trochę
większą kompresję, to pewnie po wydrukowaniu będzie mniej "rozpoznawalny" ;)

Pozrawiam, M.