Re: Linux compiz grafika

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon, 30 Apr 2012 20:50:52 +0200

W dniu 30.04.2012 20:34, R.e.m.e.K pisze:
> Znowu boli Cie nie Twoj problem.

Jak nie mój? Póki mieszkam w Polsce i płacę haracze polskim urzędasom,
to sposób w jaki wydają moje i moich współobywateli pieniądze jest mój.

> Te wszystkie wydumane problemy sa do rozwiazania systemowego, ale nie chce
> mi sie tu o tym pisac, to juz za duzy offtop.

E tam :D Od czego jest KILL w czytniku.

> A teraz kto placi za te wszystkie bzdurne prace wykonywane w urzedach
> zapelnionych etatami robiacymi "robote glupiego"? Kosmici? Do tego za
> systemy o jakich pisalem placi sie raz, a potem je tylko utrzymuje za ulamek
> kwoty, a urzedasow i biurokracje oplaca sie caly czas sowicie i to coraz
> wiekszymi kwotami. Tego juz nie dostrzegasz?

Nie widzÄ™ zwiÄ…zku.

Obecna sytuacja: PÅ‚atnik po stronie klienta, wykorzystuje moc komputera
obywatela. System ZUS przyjmuje gotowÄ… zweryfikowanÄ… i zaszyfrowanÄ… paczkÄ™.

Proponowana przez ciebie sytuacja: WebAPI, które przyjmuje od klienta
zaszyfrowane i niezweryfikowane dane i wykonuje na żywo pewne działania.

Co to ma do urzędasów, biurokracji i innych rzeczy. To, że Program
PÅ‚atnika przeniosÄ… na WebApi czy inne takie cokolwiek zmienia w tym
zakresie?

> A podatki i skladki i clo i tysiac innych oplat placa "klienci" panstwa -
> zasada identyczna.

Owszem. Tylko klienci Allegro sÄ… dobrowolni, a klienci ZUS nie. Jak
Allegro ma chęć podnosić ceny i wprowadzać różne rzeczy, to jest jego
korporacyjna sprawa. Natomiast moją sprawą jest już to, że ZUS będzie za
moje pieniądze implementował coś, co zrobi dobrze tym 10 osobom w
Polsce, które się zaparły i robią płace na linuksie i nie mają ani
kawałka Windowsa do obsługi Płatnika, a jednocześnie mają dość kasy,
żeby zapłacić komuś, kto zaimplementuje im Nowego Twojego Płatnika pod
linuksami.

ZresztÄ…, popatrzmy na rozliczenia Szpitali i Jednostek Medycznych z NFZ.
Otóż jeszcze bodajże 5 lat temu był taki układ jak z ZUS. NFZ miał
system po swojej stronie i dawał darmowego klienta systemu. Jak grzebali
w systemie, to sami uaktualniali klienta. Potem jednak NFZ uznał, że ma
to w dupie, że każdy ma się samodzielnie zaopatrzyć w klientów, bo oni
swojego nie aktualizują więcej. I co? Zamiast darmowego klienta
robionego przez NFZ (koszt dla narodu: 1x) pojawiły się płatne klienty i
np. Szpital X (na sakiewce narodu przecież) musi kupić licencję (kwota
dwucyfrowa albo trzycyfrowa przed tysiącami) oraz miesięczny abonament
na aktualizacjÄ™ (kwota jedno lub dwucyfrowa przez tysiÄ…cami). I
przemnóżmy to przez wszystkie szpitale w Polsce oraz dodajmy to, że jak
Niezależny Producent nie nadąża za zmianami w NFZ to robią się dziwne
rzeczy.

--
Przemysław Adam Śmiejek