Jaki monitor kupić do gier i filmów

Autor: Gajos <chcialbys_at_to.com>
Data: Mon, 30 Apr 2012 11:40:55 +0200

Hello,
Taaaak wiem, że to pytanie pewnie z milion razy słyszeliście, czy
czytaliście, ale mnie już ręce opadają szukając "najlepszego z
możliwych" aktualnie LCD-ków :)

Może więc komuś uda mi się pomóc. Monitor zmieniam jakieś 1 raz na 10
lat, więc... staram się wybrać na prawdę najlepiej jak się da.
Aktualnie mam kupionego daaaawno, daaawno temu 19" Fujitsu Siemens P19-2:
http://fujitsu-siemens.katalog-monitorow.pl/monitor/fujitsu-siemens-scenicview-p19-2#!prettyPhoto

Teraz chce się przesiąść na jakiegoś ~24" z full HD. Ponieważ mój
aktualny ma matrycę S-PVA powstaje pytanie czy mam od razu odrzucić
matryce TN, bo obniżenie jakości mnie zabije, czy dla niewprawnego
ludzkiego oka to jest w zasadzie bez znaczenia? Monitor będzie mi tylko
służył do grania / oglądania filmów / oglądania meczy / surfowania po
internecie. Żadnych zabaw grafiką, itp.
Chciałbym do tego matową matrycę (i obudowę też najlepiej...), aby miał
złącze HDMI, w miarę przyzwoite możliwości regulacji (w pionie +
przechyły), no i żeby reszta parametrów zapewniła mi bezproblemowe
(komfortowe) użytkowanie do w/w rzeczy.

Przy okazji taka uwaga, siedzÄ™ od monitora jakieÅ› 60-75 cm. Czy przy tak
dużym, panoramicznym monitorze (24") oczy nie wyjdą mi za uszy?

Z góry dzięki za pomoc i pozdro

--
GJS