Re: Linux compiz grafika

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 30 Apr 2012 00:07:27 +0200

Dnia Sun, 29 Apr 2012 09:15:53 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Nie obywatel tylko własna jednostka. Przedszkole jest jednostką, której
> organem prowadzącym jest Urząd.
>
> Poza tym, Idea, Pryszczerstwo i inne takie może i fajne są, ale się z
> nich wyrasta (wiem po sobie). Wiadomo, że Microsoft Office jest
> najlepszy i po prostu go używają. Inwestowanie w rozwiązania robiące
> dobrze ideologom wolności jest nieuzasadnione ekonomicznie i
> organizacyjnie.

Imienniku drogi - zacznę od pewnego disclaimera. :) Sam jestem użytkownikiem
Windows, na pingwinie się po prostu nie znam, choć czasami wykorzystuję Live
Kubuntu do podstawowej diagnozy działania sprzętu znajomych, dla których
jako „helpdesk” często cokolwiek robię. Z MS Office'a korzystałem zawodowo
długi czas. Nie twierdzę, że jest najdoskonalszy na świecie, IMVHO
oprogramowanie OpenSource wady swoje też ma.

Nie o to tutaj chodzi. Chodzi o to, że jeżeli mamy do czynienia z kontaktem
obywatel-urząd, to urząd IMVHO nie powinien narzucać stosowania „jedynie
słusznego” rozwiązania. I moim skromnym zdaniem powinno być tak, że zarówno
specyfikacja protokołu komunikacji (piję do Programu Płatnika), jak i
stosowany format pliku do wymiany danych z urzędem, powinien być
opublikowany / być jednym z formatów plików w otwartym, znanym standardzie.
Tak, by obywatel - niezależnie od tego, czy używa Windows, Mac OS czy
pingwina, z elektronicznej formy komunikacji z urzędem mógł skorzystać.
Zgodzę się na to, by zalecać użycie pewnych narzędzi - wiadomo, że nikt
dzisiaj nie będzie dostosowywał np. aplikacji webowej na potrzeby IE 4. Ale
IMVHO nie może być tak, że w celu komunikacji elektronicznej z urzędem de
facto musisz się zaopatrzyć w dany system i dany pakiet oprogramowania.
Niezależnie od tego, czy to będzie Windows + MS Office, czy Mac OS +
cokolwiek biurowego tam istnieje.

[ Rozczarowanie: Kiedy czasem myślisz, że los się do ciebie uśmiechnął,    ]
[ a ty go po prostu rozśmieszyłeś.                       (demotywatory.pl) ]