Re: winXP na ssd

Autor: Rafal <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Mon, 23 Apr 2012 11:40:18 +0200

Yakhub wrote:

> Owszem, działanie RAMdysku jest nie do przecenienia - system działa istotnie
> szybciej.
> Szczególnie wyraźny efekt jest, jeżeli wrzucimy na niego swap przeglądarki -
> Firefox dostaje potężnego kopa.
>
> ALE
>
> Raz na kilkadziesiąt (?) uruchomień sterownik nie zdąży się załadować, a
> system już chce z TEMPa korzystać. W efekcie robi się z systemem coś
> strasznie dziwnego.
> Zdarzyło mi się to 2 razy i skutecznie zniechęciło mnie do tego rozwiązania.
> Ale może to ja miałem pecha.

tak jest na WinXP.
Na Win7 problem już nie występuje.

Warto też zwrócić uwagę, że RAMDysk, a ściślej jego działania
dyskowe bardzo obciążają procesor. (HDD, czy SSD nie obciąża
procesora).
W niektórych aplikacjach tych które ze względu duże zapotrzebowanie
na RAM wymuszają działanie SWAP i przy okazji coś liczą może być tak,
że RAM dysk zwyczajnie spowolni ich pracę.