Re: dyski SATA

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Fri, 13 Apr 2012 03:23:35 +0200

Użytkownik "Q" <no_at_spam.org> napisał w wiadomości

> Raczej nie - teraz wieksza role odgrywa tworzenie partycji
> z zachowaniem np. 8-krotnosci sektora (4kB):
> http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Format

ale o ile dobrze zrozumiałem, dla zachowania wstecznej zgodności,
translacji dokonuje firmware dysku, co może wrózyć jeszcze gorzej...

TestDisk ostrzega:
A partition's CHS values are based on disk translations which is make
then different than its physical geometry. The most common values are:
255, 240, and sometimes 16.
Wiec może ta wartość u mnie: 240, nie jest błędna lecz zamierzona?

sTav