Re: Nettop - co sÄ…dzicie?

Autor: Atlantis <NOSPAMmarekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat, 07 Apr 2012 16:54:36 +0200

W dniu 2012-04-07 12:06, tryton pisze:

> mini ITX jest niewiele większy od nettopa chociaż największą wadą wg
> mnie jest tylko jedno złącze PCIE, np dellowskie mini BTX ma 2 złącza

Ok, w takim razie widzę, że nettop faktycznie nie jest tym rozwiązaniem,
którego szukam. Moim priorytetem jest w tej chwili pozbycie się towerki
z blatu biurka i zyskanie w ten sposób nieco przestrzeni. Biurko było
robione przed laty na zamówienie, z myślą o komputerze w obudowie AT.
Wówczas obudowa idealnie wchodziła do wnęki na dole. Niestety po
pierwszej (i każdej kolejnej) wymianie sprzętu tego wyczynu już nie dało
się powtórzyć.

Nettop przyszedł mi do głowy ze względu na cichą pracę i małe zużycie
prądu. Jeśli jednak odpada, to równie dobrze mogę wrócić do idei z
obudową mATX. Spokojnie wejdzie do tej wnęki, a taka płyta główna
oferuje jednak większą możliwość rozbudowy od gotowego nettopa albo
czegoÅ› na microITX.

Więc może pójść po najmniejszej linii oporu?
Kupić płytę główną ze zintegrowaną grafiką za ~200 zł + procesor +
obudowę z zasilaczem + pamięć. Dysk twardy chwilowo przełożyć z obecnego
sprzętu (250GB, jeszcze na PATA), podobnie postąpić z nagrywarką. Chyba
powinno wystarczyć na parę następnych lat?

> obudowa 9.2cm x 26cm x 31cm do najmniejszych nie na leży ale i tak to
> mikrus w porównaniu z klasycznym PC, za 750zł masz markową dobrze
> wykonaną obudowę zasilacz i płytę, dokupujesz do tego ram cpu i SSD i wsio

Hmm... Też interesująca propozycja. Tylko standardowy dysk twardy nie
pasuje do takiego urządzenia? Musi być koniecznie SSD?