Re: Nettop - co sądzicie?

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl>
Data: Sat, 07 Apr 2012 12:39:04 +0200

Dnia 2012-04-07 11:54, Użytkownik Atlantis napisał:

> Na Allegro widzę kilka płyt głównych miniITX z wlutowanym procesorem. Są
> to właśnie dwurdzeniowe Atomy... Jak rozumiem trzeba szukać czegoś
> innego? Z Atomem mam do czynienia jedynie w moim EeePC 901. Komputerek
> faktycznie czasem przymula, ale to wina dysku SSD. Nie mam punktu
> odniesienia, który pozwoliłby mi stwierdzić, jak pracowałby Windows 7
> pod takim dwurdzeniowym Atomem, z normalnym dyskiem i dajmy na to 4GB
> RAM-u...

W domu używam starego jedno rdzeniowego PentiumD 3GHz, miałem
w łapkach do testów nettopa Asusa z Atomem 2x1,8MHz, bawiłem się
tym jakiś tydzień, wnioski: za wolny procesor, za mały dysk twardy
i brak możliwości włożenia normalnego 3,5 cala, brak możliwości
rozbudowy w przyszłości jakbym miął kaprys na jakąś kartę TV
czy złącze w stylu thunderbolt.
No i w cenie takiej zabawki którą testowałem można poskładać
normalnego składaka, w normalnej obudowie z i3 i miejscem
na normalne napędy i karty.
Można wprawdzie kupić nettopa poniżej tysiąca ale będzie
jeszcze wolniejszy i bardziej ograniczony.
Zostałem przy swoim starym sprzęcie. :-)

Pozdrawiam