Re: mini IBM ThinkCentre - przegrzewa sie

Autor: fonon <fonon_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri, 06 Apr 2012 09:22:45 +0200

W dniu 05.04.2012 17:01, Vituniu pisze:
> Co rozumiesz przez "silne"?
> P4 w ogolnosci maja zasluzona opinie "farelek".
> Niemniej - temperatura krytyczna dla tych procesorow
> to jakies 70'C. Nie sadze, zeby radiator osiagal az tyle.
Jeśli procesor osiąga 70'C, to radiator ma znicznie niższą temperaturę.
Temperaturę mogę zbadać jedynie organoleptycznie. Po krótkim czasie
radiator jest gorący - parzy. Może mieć 60'C.

> Podaj prosze:
> - dokladny model procesora
Niestety nie będę mieć sprzętu pod ręką przez jakiś czas, więc nie mogę
tego sprawdzić. Zanotowałem jedynie podstawowe dane P4 3.2 GHz (a nie 3
GHz jak podałem poprzednio), Prescott, (HT) N0 (800 fsb/2M cache).
> - temperature radiatora, w miare mozliwosci zmierzona jak najblizej
> podstawy
> - temperature odczytywana z rdzenia
Nie ma możliwości takiego pomiaru temperatury zarówno z przyczyn
konstrukcyjnych (konstrukcja radiatora, miniaturyzacja i upakowanie
elementów) jak i braku sondy termicznej o odpowiednich parametrach.
odczytanie temperatury z rdzenia też nie bardzo możliwe, gdyż software
nie zdąży się załadować... BIOS nie ma takich możliwości.
f.