Re: Telewizor HD jako monitor [OT]

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Tue, 03 Apr 2012 16:35:13 +0200

W dniu 2012-04-03 15:42, robot pisze:

> Też mam 4850. Jak to można ustawić?

Pod 32bit OSem (dostęp do Virtual Real Mode x86) możesz zrobić
permanentny flash BIOSu i istawić zegary/napięcia itp. stany PowerPlay
za pomocą Radeon BBIOS Editora:
http://www.techpowerup.com/rbe/

Plusy to niezależność od OSa, minu - będąc nieuważnym zawsze możesz
unieruchomić grafikę. Co prawda ceny R4850 spadły i "mniej się ręce
trzęsą", mając dostęp do grafiki na zwykłym PCI (nie PCI-E) można ją
ożywić, ale ryzyko zawsze istnieje. Zostałeś ostrzeżony ;)

Drugi, bezpieczniejszy sposób, który sam preferuję to ATI Tray Tools:
http://www.softpedia.com/progDownload/ATI-Tray-Tools-Download-9040.html
(koniecznie beta 1.7 - jest jak najbardziej stabilna).
Najpierw w Tools&Options / General Options /Advanced ustaw zakresy w
overclock limit i downclock Limit. Dla tego ostatniego może być i 95%,
bo bez tego nisko nie zejdziesz.
Potem możesz już sobie ustawiać i zapisywać na przyszłość w Hardware /
Overclocking Settings profile dla różnych napięć i częstotliwości GPU
oraz RAM (z pamięcią lepiej nie schodzić poniżej 750 MHz bo grozi to
artefaktami/zwisem, ale jej częstotliwość dla DDR3/5 ma bardzo małe
znaczenie dla poboru mocy - liczy się częstotliwość i VCore dla GPU.
Możesz ustawić sobie ATT na automatyczne uruchamianie się w trayu z
systemem i automatyczne ładowanie wybranego profilu. Jak masz więcej
czasu to również możesz sobie ustawić profile zegarów w zależności od
aplikacji.
Ta ostatnia metoda jeż bezpieczniejsza przy underclockowaniu i od niej
proponuję zacząć testy. Jak znajdziesz optymalne ustawienia możesz potem
pokusić się o flash VideoBIOSu, bo fabryczny PowerPlay wbudowany w R4850
jest do niczego - poprawiono dopiero od R4890 i następnych.

--
/MB