Re: Kamera Logitech - dioda na obudowie

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon, 02 Apr 2012 11:23:10 +0200

> Od pewnego czasu używam kamerki netowej Logitech QuickCam ExpressGo.Wygląd
> - biała kulka na krótkiej nóżce na szczypcowym uchwycie. Nad obiektywem
> jest zielona prostokatna diodka świecąca. I jakoś do tej pory nie udało mi
> się rozszyfrować jej roli. Nie umiem powiązać jej świecenia z jakimikolwiek
> fazami używania kamery. Ma ktoś jakieś pojęcie co znaczy jej świecenie?
> (na stronach Logitecha nic nie znalazłem)

        Nietrudno domyśleć się, że sygnalizuje ona aktywność webcama. To, że Ty
nie używasz aktualnie kamery nie znaczy że znaczy że coś innego z niej
nie korzysta (do MSowej VX100 część sterownika działa jako usługa -
strasznie upierdliwe jeśli nie chce się ubić na amen)
a z tego z kolei oprogramowanie firm trzecich - np: Skype, Flash Player
itp. Najwidzoczniej producenci sprzętu oglądali American Pie, więc
dobrze że ta dioda sygnalizująca jest. Inna sprawa, że pewnie
odpowiednio głęboko sięgając do sterownika/firmware da się nią
programowo sterować jak np: diodami w routerach i wymusić aktywność bez
włączania diody. Przy ogromnej różnorodności webcamów/mikrofonów
zazwyczaj nakłąd pracy jest większy niż zyski, ale w dobie
trojanów/botnetów dobierających się tylnymi drzwiami do
mikrofonów/kamer/smartfonów jak chociażby "dzwoniący ostatnio do domu"
do gruzińskich serwerów rządowych czy permanentne parcie do podsłuchów
przez bundes- służby (w innych państwach pewnie też) przy tych co
popularniejszych modelach dla desktopów i wbudowanych w laptopy warto
już niskopoziomowo pomajstrować.

--
/MB