Re: Telewizor HD jako monitor

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 30 Mar 2012 00:46:33 +0200

W dniu 2012-03-29 00:02, kszyhu fr_at_ckowiak pisze:

> Hmm, to może być kłopot, bo nie miałem w planach upgrade'u karty
> graficznej (choćby dlatego, że nowa na pewno nie zmieści się w budzie).

Nie musisz zmieniać, o ile wydajność GF8800 Ci wystarczy. A raczej
wystarczy - sam używam 2x R4850 TOP w CrossFire i nadal wydajność jako
"niedzielnego gracza" jest dla mnie w zupełności wystarczająca. Jeśli
miałbym zmieniać to ze względu na energooszczędność nowych GPU 28nm,
ale cena najtańszej alternatywy dla tego duetu - z nowej generacji czyli
R7850 w okolicach 1k zł niespecjalnie zachęca, a R7770 i niższe są zbyt
mało wydajne.
Co do audio - to nie kłopot że nie ma przesyłu w HDMI z GF8800 -
niewielki kłopot. Głośniki audio w LCD/plazmach są na tyle kiepskie (nie
ma miejsca na lepsze) że i tak podłączysz to cyfrowo lub analogowo
do zewnętrznych głośników lub recaivera jeśli to ma być kino domowe lub
gry. IMHO te głośniczki w LCD nadają się tylko do obejrzenia Wiadomości itp.

> Kolejny zakup to już chyba xbox360/ps3.

Wiesz. Ja się z tego wyleczyłem. Raz że gram już rzadko, jeśli już to w
RTSy lub strategie turowe gdzie bez klawiatury i myszki ani rusz, jeśli
czasem FPS to taki starego typu, gdzie nie ma autoaimingu, podświetlania
przeciwników i wyścigów z szympansem na szybkość klepania w pad.
Dodatkowa sprawa - ceny gier i archaiczność obecnej generacji konsol.
Jeśli jesteś graczem na PC masz już pewnie sporą kolekcję tytułów.
Kupowanie tego drugi raz za 2-3 razy taką cenę na konsole IMHO mija się
z celem, dodatkowo na konsolach nie ma modów, często jesteś skazany np:
na obowiązkową wersję z dubbingiem jak przy niesławnym MassEffect2 itp.
To już taniej wychodzi wygospodarowanie starszego PC gier - po upgrade
na Win7 itp. pewnie masz jakąś starą licencję XP przywiązaną do mobo,
a np: gry ze Steama w ramach konta możesz zainstalować na dowolnej
ilości aktualnie używanych twoich PC - przypisywane są do użytkownika
(konta), a nie do egzemplarza.

> Nie przyszło by mi do głowy stawiać TV 40" na biurku.

To dobrze. Bo czytałem już wypowiedzi ludzi chwalących sobie 32-40" na
biurku jako monitor. Jak dla mnie hardcore.

> TV w miejscu starego, komp gdzieś z tyłu,

        Jak to ma być tak umieszczone przemyśl najmniej 46-47". Ceny są
bardzo zbliżone do 40-42" a powierzchnia ekranu i odbiór filmów/gier
zdecydowanie lepszy. Tu nie ma praktycznie czegoś takiego jak "za duży
ekran" - kupując 50" PDP przesiadałem się z 29" TV i po przywiezieniu do
domu normalny efekt "ale to duże". Po dwóch miesiącach i obejrzeniu
filmu u znajomych na 64" TV nie obraziłbym się jakby do tych 50" dodać
dodatkowe 14-18".

> mysz i klawiatura bez przewodów,zabawa z odległości 3-3,5 metra. Biurko?

        O ile nie masz jeszcze sprawdź dokładnie zasięg i szukaj takich o
zasięgu około 10m zamiast standardowych 3-5m. To są dane idealne, w
praktyce można podzielić przez dwa. O ile Logitech Internet Pro/Cordless
Pro dobrze sprawdzał się przy komputerze, to przy umieszczeniu przy TV i
klawiaturze w odległości ~3-4 m już gubił zasięg. Poprawiło się dopiero
na Logitech Wireless Desktop MK260 - ma wyraźnie większy zasięg i
problemy ustąpiły.

> Biurko? Pracy do domu nie przynoszę, więc właściwie na co mi biurko, kwiatka se postawię.

Pomijając już wygodę rozstawienia 2 monitorów (+ 3 duży TV na ścianie)
oraz niezbędnych dodatków - można tylko pozazdrościć. To w obecnych
czasach rzadkość.

> Dzięki. Tobie i wszystkim, którzy zechcieli coś napisać.

A proszę bardzo.
Na koniec dodam tylko - jeśli ten TV ma być TYLKO do gier przemyśl to
dobrze. Kupując nowy TV też specjalnie patrzyłem na dodatkowe HDMI pod
kątem podłączenia PC do gier (do filmów jest sieciowy BluRay).
W rezultacie przez ostatni rok podłączyłem peceta może raz czy dwa razy
po 1-2 h.

--
/MB