Re: Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue, 27 Mar 2012 18:20:17 +0100

Dnia 27.3.2012, Gil napisał(a):

> A masz światłowody w domu?
> Mi na kablu e5 między komputerami z kartami sieciowymi 1G i przez router jakos
> nigdy nie osiagnęło transmisji więcej niz to 100 Mbps.

No to coś masz nie tak z tą siecią.
Ze względu na to, że mój router ma tylko 100Mb switch mam do niego
podpięty jakiś najtańszy, niezarządzalny switch 1Gb TP-Link i transfery
między NAS a komputery w sieci to ~48MB/s co nadal nie jest rewelacją, ale
jest grubo ponad 100Mb/s.

> To co pokazałem kosztuje poniżej 600 zł. Może słuzyć za player i ma wydolnosc
> taka jak droższy sprzęt.

Ale ma LAN tylko 100Mb/s co na starcie dyskwalifikuje to jako urządzenie
sieciowe (przyp. pytanie dot. NAS a nie "grajka").

> A jak chcesz wgrać film BD to masz złącze USB2 albo ESATA.

Jasne. :D
Jak podliczysz ile czasu i "zabawy" zajmie takie przerzucanie to już
pewnie ten LAN okaże się szybszy, a już na pewno wygodniejszy.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/