Re: Skutki zbyt słabego zasilacza?

Autor: Antoni <123_at_123.com.pl>
Data: Thu, 22 Mar 2012 13:41:09 +0100

Odpowiadam kolejno.

PL(N)umber_One:
> Zakładam, że był badany pod obciążeniem.
> Jeżeli nie, to warto pomierzyć napięcia na wolnych złączach zasilacza,
> podczas
> normalnej pracy PC. Szczególnie, że jak piszesz - rożne programy podają
> różne wartości.
Był badany specjalnym testerem i wszystkie napięcia
mieściły się w dopuszczalnym zakresie. Badany był
sam zasilacz jak i wtyczki Molex, Sata i Floppy.
To wszystko działo się przy odłączonym zasilaczu
od płyty głównej. Nie wiem jak to zrobić podczas
normalnej pracy PC - nie mam ani wiedzy ani
narzędzi do tego.
Różne wyniki nie dotyczyły badania zasilacza testerem,
ale sprawdzania wielkości mocy potrzebnej do zasilania
komputera o konfiguracji podobnej do mojej. Takie
sprawdzanie udostępniane jest na różnych stronach
internetowych. Różne wyniki mnie nie dziwią, bo jak
już pisałem, trudno jest wybrać z listy komponenty
odpowiadające dokładnie moim.

Asad10:
> Miałem zbyt słaby zasilacz. Zobacz
> http://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/grupy-dyskusyjne/pl.comp.pecet/25655/klopoty
# Dlatego warto inwestować w lepsze zasilacze -- nie dość, że
# w przypadku awarii rzadko ciągną ze sobą resztę sprzętu,
# to jeszcze mają szansę podziałać stabilnie 8-10 lat, a nie 3
# czy 4.
Jak sprawdzić w specyfikacji zasilacza czy ma on
zabezpieczenia, które powodują, że w przypadku JEGO
awarii nie pociągnie ze sobą resztę sprzętu?

Jacek Maciejewski:
> podałbyś chociaż jaki proc i grafika
CPU: Intel Pentium 4 2,8 MHz Northwood S478
GPU: ATI Radeon 9600

Janeo:
> 300 W wystarczy nawet do 3 dysków+ 2 napędy DVD. A więc wszystko
> zależy od tego czy kartę graficzną używasz do gier - jeśli tylko do
> użytku biurowo-domowego (aplikacje, edycja zdjęć, video...) to też
> wystarczy 300W.
Przeglądałem różne strony pozwalające wybrać z listy
posiadane komponenty i na tej podstawie ocenić jak mocny
zasilacz powinien być zainstalowany w komputerze.
Wszystkie, z wyjątkiem jednej, nie dawały mi możliwości
wyboru sprzętu, który dobrze odpowiadałby temu co posiadam.
Tą jedyną stroną była:
http://realitynet.pl/e107_plugins/kalkulatory/elektryk.php?5
Wg tej strony przy 3 dyskach i 2 napędach DVD, moim procku
i karcie graficznej (podanych wyżej), 4 modułach DDR SDRAM
i karcie TV potrzeba 342 W lub 338 W w zależności od tego
czy wybiorę z listy procesor 100 MHz czy 133 MHz
(nie wiem jaki mam).
Nie używam komputera do gier.

Chris:
> ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER
>
> Typ PFC Aktywne
> Posiadane zabezpieczenia przeciwnapięciowe, przeciwzwarciowe
> Ilość wentylatorów 1 szt.
> Średnice wentylatorów 140 mm
> Maks. głośność 18 dB
Dzięki Chris. Przymierzę się do zakupu takiego zasilacza.
W tej chwili nie planuję wymiany monitora, ale gdyby padł,
to skłaniałbym się do równoczesnej wymiany karty graficznej
z Full HD, ponieważ czasami oglądam na komputerze filmy.
Wtedy zapotrzebowanie pewnie by wzrosło, ale myślę,
że 450W powinno wystarczyć.

Pozdrawiam
Antoni