Re: partycjonowanie SSD - jakieś specjalne wymogi?

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Wed, 21 Mar 2012 20:08:44 +0100

Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 21 Mar 2012 19:16:46 +0100
 doszła do mnie wiadomość <jkd5ul$l1j$1_at_inews.gazeta.pl>
 od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console> :

>"Tomasz Jasiński" kf1km7puflgcjmhg9lk1e2o8nie9o4lu63_at_4ax.com

>OK -- zobaczę, jak u mnie jest. Chyba raczej mam od 63 lub
>adekwatnie -- dla kolejnych partycji.

Jeśli to dysk typu advanced sector format(4KiB) to lepiej dociągnąć do
LBA podzielnego przez 8, dotyczy to wszystkich typów partycji(zdaje
się, że nowsze dyski są na to odporne, spadek wydajności w wypadku
złego przylegania partycji jest znikomy).

>I Windows7 zna te kalkulacje? Ma tablicę kalkulacyjną
>czy jakoś inaczej sobie radzi? Może po postu
>profilaktycznie zakłada od 4096?

Nie wiem co robi partycjoner z windows 7, nie stosuję go(nie lubię
niespodzianek w tablicy partycji), pewnie dociąga do granic megabajta
tak, jak gparted czy linuxowy fdisk.

>Co z kolejnymi partycjami? Pierwsza od numeru 4096, kolejne partycje
>na dysku to wielokrotności 4096 czy może wielokrotności mniejszej
>liczby? Zasada ta sama dla partycji logicznych pod rozszerzoną?

Ja przyjmuję podzielność przez 4096, strata mała, a zysk na wydajności
może być spory(dla dysków SSD), nie jest wykluczone, że nowsze
firmware mogą całkowicie wyeliminować efekt "bad alignment".

--
Penne Rigate will spontaneously insert itself into Rigatoni
(order pasta) under liquid to gas transition conditions