Re: repartycjonowane dysku bez utraty danych

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sun, 18 Mar 2012 10:43:19 -0500

"marek R." <marek.newsgroups_at_gmail.com> wrote in message
> Poszukuję czegoś jak Partition Magic, ale za free lub w pełni
> funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
> połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej.
> Może mi ktoś polecić coś pewnego ?

Czy dobrze zgaduję, że używasz systemu MS Windows?

Nie znam programu który potrafiłby połączyć ze sobą dwie
ZAPISANE partycje danymi/plikami. Wszystkie tego typu
programy operują na pustej przestrzeni dysku...

Aby rozszerzyć partycję systemową nie potrzebujesz specjalnego
programu - wystarczy zrobić kopię zapasową partycji dodatkowej
na innym dysku (bez tego i tak nie bawiłbym się software) i ją
usunąć. Mając dysk w stanie takim że masz partycję systemową
i pustą przestrzeń po dodatkowej partycji uruchamiasz w Windows
Adminitrative Tools (nie wiem jak to po polsku będzie "Narzędzia
Zarządzania"?) i stamtąd Computer Management, potem Storage
i tam masz Disk Management. Zobaczysz graficzną reprezentację
dysków i partycji - możesz kliknąć myszką na partycji systemowej
i ją sobie rozszerzyć na puste miejsce...