Re: Dyski na magazyn dóbr wszelakich

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 12 Mar 2012 22:55:40 +0100

Dnia Thu, 23 Feb 2012 08:37:13 +0100, Chris napisał(a):

> Ja bym brał WD który lepiej spisuje się jeśli chodzi o RAID, seria Black
> albo RAID RE4..

U znajomego składałem swego czasu - na szczęście - RAID 10 na czterech
właśnie WD Black. Mało mnie szlag nie trafił. Dosłownie co kilka dni
kontroler (ICH10R na płycie z P55) stwierdzał, że któryś z dysków jest
niekoszerny i wywalał go z RAID. Dlaczego - pojęcia nie mam. Wystarczyło
odpalić system, zaznaczyć w Intel Rapid Storage, że dysk jest cacy. I
problem - na chwilę - się rozwiązywał.

> Sprzedaliśmy setki dysków Black do serwerów w CERN i jakoś działają, co
> ciekawe poszło też dużo dysków Samsunga (szkoda że się sprzedali) wiec jak
> byś trafił Samsunga to nie zastanawiaj się tylko kupuj, najlepiej wersje
> 2TB.

Samsungów mam sam w domowym kompie cztery sztuki serii F3 po 1 TB każdy.
Bardzo zacne napędy - przyznam bez bicia. :D

[ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]