Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc

Autor: ADAM <atrapa_at_atrapa.pl>
Data: Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100

> Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
> roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
> miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.

> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
w grupie testów dla dysków zewnętrznych.

Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
informacją Read Error!
Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
dysk.
Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
przerwany przez użytkownika.

> No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
> Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
Zatem formalnie podlega gwarancji.
Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
przyjęcia reklamacji.

Pozdrawiam
ADAM