Re: System failed - pomózcie!

Autor: Szyk <szyk100_at_o2.pl>
Data: Sat, 10 Mar 2012 17:32:34 +0100

W dniu 2012-03-10 17:05, Ewa Z. pisze:
> I jeszcze jedno:

> Jakie kable masz na myli?

Tu chodzi mi o wszystko na kablu (sata, ata, usb, stacja dyskietek,
drukarki, pendrive też i co tam jeszcze masz) - wszystko co nie jest
niezbędne do odpalenia Biosu. Tylko kable zasilania płyty głównej mają
zostać (czyli teraz to są: kabel ATX i zasilania procesora (w starszej
płycie nie będzie zasilania procesora). Możesz odłączyć też zasilanie
napędów, żeby nie było wątpliwości że coś jest nie tak z ich zasilaniem.

> Albo inaczej - co ma zostać w komputerze przy takiej próbie?

Tylko to co konieczne do odpalenia Bios. Czyli jak wyżej.

Możliwa diagnoza jest taka, że przed wyjmowaniem karty graficznej i
pamięci nie uziemiłaś się i ładunek elektrostatyczy z twojego ciała
spalił grafę albo pamięć. Wiec na przyszłość pamiętaj by przed otwarciem
kompa zawsze dotknąć czegoś uziemionego np. kaloryfera, albo jakiejś
rury wpuszczonej w ścianę (albo do ziemi, bo o to chodzi, żeby wypuścić
nadmiar Å‚adunku do ziemi).