Re: partycjonowanie SSD - jakieś specjalne wymogi?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri, 9 Mar 2012 23:46:37 +0100

"Latet" jjce1b$srj$1_at_inews.gazeta.pl

> Sciagnij - raportuje prawidlowość "partition aligment".

> Nie. Mylisz formatowanie z "partition aligment".

   partition aligNment

Nie można przesuwać różnym formatowaniem?
Partycja musi zaczynać się w określonym miejscu?
Nie wystarczy, że zaczyna się tak jej obszar danych?

> Nie wiem, czy dla kart pamięci i pendrivewów w ogóle to ma zastosowanie...
> Na pewno ma dla SSD.

No i ja nie wiem. Sformatowana w aparacie karta dała mizerne efekty dla
małych bloków. A chyba trudno podejrzewać aparat fotograficzny o nieefektywne
formatowanie. Aby było jasne -- aparat nie tyle formatuje, co zakłada partycję
od nowa. Jeśli na karcie będzie kilka partycji -- aparat założy jedną. Nawet
jeśli na karcie będą błędy logiczne (celowo popsułem zapis na karcie, tak że
,,komputery'' głupiały zupełnie) aparat po prostu założy partycję jakby nigdy
nic. Być może aparatowi nie zależy na małych blokach, bo największe zdjęcie
z tej puszki ma prawie 20 MB, a najmniejsze na pewno też ma więcej niż 4KB.
Podział karty na wiele partycji nie przeszkadza aparatowi; także obecność
DOSa na partycji aktywnej nie szkodzi mu, choć z karty można ów aparat
jakoś bootować -- tak się go apgrejduje.

> Duże bloki danych. Zawsze taki jest najszybszy.

Co to znaczy duże? 10 MB?

> Nie o formatowanie chodziło, ale o "partition aligment".

To już tylko dodałem jako ciekawostkę.

> A jak to robiłeś?

A różnie. Edytorem dysku oraz różnymi partycjonerami, także za pomocą
Win7Startera... Rozumiem, że trzeba wiedzieć, gdzie umieścić ów początek
i koniec partycji, ale jeśli jakiekolwiek przesuwanie nie daje żadnego
efektu, to uznałem, że chyba jednak te zasady nie dotyczą kart SDHC.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'