Re: Sens używania karty muzycznej na PCI

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 28 Feb 2012 - 20:07:32 MET

W dniu 2012-02-28 01:34, Tom01 pisze:

> Chyba niedokładnie Pan czytał mój post. Na pececiku stawiamy Foobara +
> wtyczka zdalnego sterowania. Reszta obsługi jest ze smartphone'a.
> Łącznie z głośnością. Wtyczka Foobara udaje bibliotekę iTunes. Robi to
> bardzo ładnie, płynnie, obsługa jest bajecznie prosta. Nie ma żadnego
> porównania z pilotem Squeezeboxa.
Nie używałem pilota Squeezeboxa, więc nie wiem jak z jego user-friendly.
Przyjmijmy że nie mam smartfona (a z pewnością nie mam iCzegokolwiek),
oraz nie chce uzależniać możliwości (prze/w)łączenia radia/muzyki od
poszukiwań telefonu.
Foobar2000 używam na swoim PC i jest ok, w sumie lepszy niż winamp, więc
namawiać do niego mnie nie trzeba.

Ja tutaj widzę, że mamy takie klocki:
- NAS przechowujący pliki z muzyką
- radia internetowe streamujące np mp3
- "media serwer" transkodujący pliki muzyczne z różnych formatów (i
źródeł, jak NAS lub stream z radia) - czyli foobar albo dlna, i inne
wynalazki
- kontroler media serwera, w postaci np pilota squeezeboxa (bo tak
naprawde tylko tym jest pilot squeezeboxa), aplikacji na ajfonie, czy
wbudowanej w telewizor
- wyjście audio w postaci "skrzyneczki" squeezeboxa, karty dzwiekowej z
PC, itp.

I to wszystko można łączyć jak się chce... wszystko fajnie, ale to duże
zamieszanie do małego problemu. Gdyby istniał np projekt ładnego
interfejsu do foobara/winampa/czegoś takiego, w postaci np obsługi LCD
(tekstowego typu HD44780, albo graficznego, albo wręcz VGA) oraz kilku
przycisków do nawigowania - to biorę malutkiego PCta, który robi od razu
za klienta samby, biblotekarza plików, dekoder formatów, i wyjście
audio. Ale po prostu nie chce mi się strugać skryptów ręcznie,
przypisywać hotkeyjów, majstrować interfejsu graficznego przykrywającego
OS+foobar+konfiguracja sieci itd by uzyskać "skrzynkę z guziczkiem
power, prev/next/play/stop/volume"