Re: drut USB3

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 28 Feb 2012 - 11:27:09 MET

On 2012-02-28 10:14, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "Rafal Lukawski" jigvau$m78$1@inews.gazeta.pl

> Zaś USB2 daje 480 Mb/s -- 60 MB/s.
> W istocie USB2 daje nie więcej niż 35 MB/s, a średnio około 20 MB/s.

Transfer na drucie w kontekscie rzeczywistego transferu rzeczywistego
zależy np. od rodzaju transmisji half-duplex/full-duplex i samego
protokolu. Takze - jak widac roznie to bywa.

Nie wnikalem w temat, USB2.0 ma pare drutów różnicowych do przesyłania,
wiec zgadywałbym, że to jest half-duplex, USB3.0 - dwie pary RX/TX co
zdecydowanie zmniejsza opoznienia zwiazane z protokolem warstwy wyzszej.

> Dysk 2.5" daje w porywach 100 MB/s -- i tyle mi potrzeba.
> Ani 20MB/s (USB2 w praktyce) ani 1 MB/s (USB1), ani 5Gb/s (teoria USB3)...

NO ok, i tyle otrzymasz na eSATA (ktore trzeba zasilic, bo raczej malo
ktore ma w sobie zasilanie) i praktycznie tyle samo na USB3.0

Dla mnie USB3.0 jest wygodne, wiec wolalbym np. lapka z USB3.0
wbudowanym i ew. dodatkowa karta z eSATA niz odwrotnie.

[...]
> Prawie nikt nie ma USB3. I już wiem, dlaczego tak jest.

To jest kwestia tego, co glowni producenci chipsetow oferuja. USB3.0
mialo byc implementowane w podstawowych chipach w 2011. Jezeli Intel/Amd
beda juz to mieli (moze juz maja) w podstawowych ukladach, to
liczba/cena sprzetu USB3.0 znacznie wzrosnie na rynku (na razie byl to
zawsze dodatkowy uklad na plycie). Oczywiscie jeszcze z 2-3 lata nim to
sie porzadnie rozpowszechni >50% udzial w rynku

[...]>
> Ja już nie chcę komputera z USB3. I dysków USB3 raczej też już nie chcę.

Nadejdzie taki czas, ze bedzie tylko USB3.0 ;) Ale nic nie stracisz, bo
cale USB2.0 bedzie Ci dzialalo :)