Ekonomiczny router z "szybkim" USB

Autor: scruffty <scruffty.g_at_zeta.pl>
Data: Sun 26 Feb 2012 - 12:06:57 MET

Witam,

Przekopuję testy w poszukiwaniu routera z w miarę przyzwoitym USB,
wymagania:
- koszt do 300 zł,
- niewielki pobór prądu,
- system z możliwością podmianki (tomato, ...wrt),
- CIFS, NFS lub FTP standardowe, nie lubię wynalazków,
- USB dające przynajmniej 7 MB/s w obie strony przy FAT32, ew. EXT3, bo te
co dają i po NTFS są już sporo poza granicą kosztów,
- Dualband będzie atutem,
- gigabit obecnie jest już przyszłościową koniecznością.

Z różnych testów wybrałem dwa, a właściwe trzy:
- Netgear 3700 v2
- TP link TL- WR1043ND
- Dlink DIR-645

Najciekawszy jest Dlink, ale trochę niepopularny i nie wiem ile poszaleje z
zamiennikami oprogramowania, Netgear w tym względzie jest najlepszy, ma
najszybszy procek ale znowu i najdroższy i anteny wewnętrzne, zaś TP link
wydaje się mieć wszystko, tylko jakoś nie mam przekonania do marki, choć
ceną przebija konkurencję.

Zatem doradźcie lub coś zasugerujcie. Z góry dziękuję. USB potrzebne do
mini NASa, takiego backupowego, więc zarządzanie użytkownikami, torrenty
itd. niepotrzebne, oby transfery były w miarę znośne. Obszar do pokrycia
mały, choć konkurencja sąsiadów spora (z 10 sieci), jednak obecnie
najmniejszy marketowy daje radę,

scruffty