Re: SDD na operacyjny ok 60GB

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 25 Feb 2012 - 09:30:52 MET

On 2012-02-25 04:30, JDX wrote:
> [.....]

> Chyba nikt nie neguje że np. z Win7 SSD działałby sprawniej niż z XP,
> ale to nie zmienia faktu, że pod XP SSD działa sprawniej, tzn. szybciej,
> od dysku talerzowego. Od ~2 lat używam Vertexa2 60GB pod XP z
> przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (baza na PostgreSQL, mało
> insertów, dużo zapytań) i jestem zadowolony. A przecież XP nie tylko nie
> obsługuje TRIM ale też i trybu AHCI (pomijając już fakt, że stare
> płyty/BIOSy również go nie obsługują).

TRIM nie wejdzie do XP z czysto biznesowego podejscia, MS zalezy na
minimalizacji udzialu tego systemu w rynku, im wiecej powodow do
korzystania z nowych tym i efekt wiekszy.

Sam korzystalem z SSD pod XP, oczywiscie efekt niesamowity, wystarczy
przyjac, ze dysk zuzywa sie szybciej i zwalnia z czasem (to mozna akurat
'naprawiac' okresowo)