Re: SDD na operacyjny ok 60GB

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Fri 24 Feb 2012 - 12:39:36 MET

Użytkownik "Michal" <usenet@invalid.pl> napisał w wiadomości
news:ji6r5r$ohk$1@mx1.internetia.pl...
> [...]

Owszem

Dlatego nie wyznacza sie sztywnego rozmiaru swapa, tylko daje "Rozmiar
kontrolowany przez system". Wtedy, jak swap okazuje sie za mały, to windows
sam go sobie powiększy do potrzebnych rozmiarów.

> włączenie PAE przynosi zazwyczaj więcej szkód w stabilności, niż pożytku

Czy PAE nie jest włączane automatycznie pod Windows 32-bit? Ręcznie napewno
go nie włączałem, a w Panel Sterowania->System->Ogólne mam "Rozszerzenie
adresu fizycznego".

> a te 0,7 GB po prostu się marnowało

Wiele kompów używa zintegrowanej karty graficznej, wtedy te 0,7 GB można w
biosie przeznaczyć na pamięć dla tej integry.

> przynajmniej do czasu gdy zrobiłem upgrade całości oprogramowania na
> zgodne z OSem 64bit

32-bitowe oprogramowanie działało pod Win7 32-bit, a nie działało pod Win7
64-bit?

> Ano właśnie. Sam to zauważyłeś. Zresztą bariera 3,3 GB dotyczy nie tylko
> MS Windows, ale też spore liczby DESKTOPOWYCH dystrybucji linuksa 32bit,
> nie wykorzystujących PAE.

U mnie, WinXP 32-bit, zgłasza pamięć zadeklarowaną 6.5 GB (pamięc fizyczna +
swap). Jak wyłączę swapa to zmniejsza się do 3.25 GB (czyli sama fizyczna).