Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?

Autor: Jaskiniowiec <jaskiniowiec_at_jurajska.jaskinia>
Data: Tue 21 Feb 2012 - 20:47:00 MET

Dnia 21-02-2012 o 01:11:55 maX <averwywal@interia.pl> napisał(a):

> Jeśli sprzęt ma chodzic 24/7 to może to oznaczać dodatkowe wymagania.
> Nie wiem czy np. zwykłe dyski mogą działać 24/7. Pomijając że teraz
> dyski wogóle mocno zdrożały.

Na razie mam WD (jakas seria RAID, ale nie Raptory) i o dziwo chodza non
stop juz trzeci rok :) Niedawno kupilem 3x Seagate 500G gdzie dwa
wyzionely ducha po 2 tyg. Mialem tez jakiegos WD Green i tez go po chyba
niecalym roku szlag trafil :D Obecnie dyski to loteria... Ale tym sobie
glowy nie zaprzatam, bo chwilowo styka to co jest.

> W takim razie proponuję się wstrzymac jeszcze trochę. Właśnie się
> okazało że Ivy Bridge z Quick Sync v2 nie będą mieć opóźnienia do
> czerwca, ale wyjdÄ… w pierwotnie planowanym terminie czyli kwietniu:
> http://pclab.pl/news48871.html
> A wraz z nimi płyty główne na nowych chipsetach serii x77 (oraz upgrady
> biosów do płyt x67/68 dodające wsparcie dla IB).
> Tu jest zestawienie procków IB wraz z funkcjami które wspierają (vPro,
> VT-d, AES, SIPP) oraz TDP:
> http://pclab.pl/news48813.html
> Pozatym do kwietnia może wyjdą drivery i oprogramowanie wspierające
> [...]
Nad tym radkiem pomysle w przyszlosci, jesli okaze sie faktycznie takim
cudenkiem, jak opisuja.
U mnie jest taki problem, ze chce to brac na f-re VAT (najpozniej do konca
marca), a gdy poczekam do kwietnia lub dalej, to mi przepadnie VAT do
odliczenia... Zamiast teraz wplacac te kilka stowek wiecej do skarbowki,
wole kupic sprzet po cenach netto, niz pozniej miec nowsze, ale drozsze o
23%. Wazne, ze w tym co wygrzebalem na dzis, bedzie mozna proca wymienic w
razie czego i k. graf. dolozyc. W tym Z68 + i5 na razie mam wszystko to,
czego oczekiwalem, czyli VT-d + wspomaganie kompresji AV + AES +
zintegrowana grafike, a w plycie 2xPCI + 1xRS232. Wiecej na razie mi do
szczescia nie potrzebne :) Przydalby sie jeszcze AMT/vPro oraz port EIDE,
ale najwyzej dysk CF sie po przejsciowce EIDE-SATA lub USB podlaczy.

No i jeszcze trzeba dodac, ze kazda nowosc kosztuje. Chyba, ze puszcza IB
po cenach SB, a SB zejdzie mocno w dol. Ale w to watpie, bo na dodatek
wiosna w PL, to okres komunijny. Spadkow cen spodziewalbym sie dopiero
gdzies w okolicach czerwca/lata.

> Jeśli jednak kupisz płytę na x67/68 to upewnij się że producent
> wydał/wyda bios dodający wsparcie dla IB.

Cenna uwaga. Jednakze te plyty, ktore wybralem, w specyfikacji maja
wsparcie dla PCI-Ex v3, czyli pod Ivy Bridge, wiec nie powinno byc (mam
nadzieje) w przyszlosci problemow.

Zestaw jaki na ta chwile biore pod uwage to:

GOODRAM DDR3 4096MB PC1600 CL9 x4
ASROCK Z68 PRO3 GEN3 Z68 LGA1155 (ew ASROCK Z68 EXTREME4 GEN3 Z68 LGA1155
lub MSI Z68A-GD55 (G3) Z68 LGA1155)
PROCESOR CORE I5 2500 3.3GHz LGA1155 BOX (lub 2400 bez S, jak poczatkowo
zakladalem - roznice w poborze mocy wobec S niewielkie, za to w wydajnosci
spore)

Mysle, ze to i tak niezly zestaw, jak na moje potrzeby :)

Dzieki wielkie za wszelakie uwagi i linki. Bardzo mi pomogly :)
Jak zakladalem ten watek, to nie mialem pojecia, ze z tym VT-d beda takie
problemy, jak i z wbudowana grafika. Nie myslalem tez, ze ten QuickSynck
daje takiego kopa.

Pozdrawiam

--
Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.