Re: Zasilacz UPS

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Tue 21 Feb 2012 - 08:04:17 MET

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:jhuafl$s62$1@inews.gazeta.pl...

> ZTCP nawet w prawie budowlanym jest napisane, aby najpierw iść do styku
> ochronnego, a potem do styku wtyczki.

A to różnie z tym bywa i zależy od konstrukcji gniazdka. :-)
Nie wiem dlaczego, ale wiekszość upalonych styków jest przy przewodzie
neutralnych (tak z ciekawości kiedyś sprawdzałem).
W niektórych gniazdkach większa jest powierzchnia styku i łatwość
zamocowania dwóch przewodów przy styku neutralnym a nie przy bolcu.
Najlepiej jakby przewód zerujący (mostkujący) był przewodem neutralnym
(niełączonym)., wtedy mamy ciągłość nawet w przypadku utraty styku. :-)